• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sevenday har blivit sämre

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 895
Mottagna reaktioner
1 662
Poäng
1 117
Det här liknar mönster på helt andra tjänster jag märkt. Men plötsligt när man hör med konkurrenter om att flytta så är priset lägre...

Jag tror de flesta inte märker höjningen.
Det stämmer nog, jag tycker att detta är fel.
Min misstanke är att alla andra kunder får betala en riskpremie för dom personer som inte kan betala längre, i kombination med att man utnyttjar tumulten på marknaden med att skruva upp vinterna lite, som många bolag verkar göra och en bidragande inflationsfaktor.

När räntan går upp 4% så är det rimligt att tänka att procenten kunder som inte kan betala ökar. Istället för 1 på 50 som inte kan betala varje månad så kanske det är 2 av 50 nu när rätan är 4% högre, som får släppa flera hundra tusen till inkasso/kfm,
Jag tror att det är den kostnaden som bankerna i smyg låter resterande kunder ta.

Men som ni säger, att detta är ett mönster och inget som kommuniceras och de flesta märker inte ens av det.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp